Veiligheid creëren


“Wat is het nut van spelen, tekenen of knutselen tijdens de kindercoaching?”

Lees verder

Hooggevoelige kind en hoogsensitieve ouders

Hooggevoelige kinderen zijn meestal niet de enige binnen het gezin met deze mooie eigenschap. Vaak is ook (één van de) ouders hoogsensitief.….

Lees verder

Hooggevoeligheid bij kinderen

“Soms voel ik mij anders dan de andere kinderen in mijn klas. Soms loopt mijn hoofd helemaal over, dat ik er heel erg onrustig van word en ik wil het allemaal zo goed doen”…..

Lees verder

Als een kind een dierbaar persoon verliest

Kinderen die geconfronteerd worden met het overlijden van een broertje, zusje, vader of moeder maken een moeilijke tijd door.
Ze voelen pijn en verdriet, missen iemand heel erg, hun leven staat op zijn kop en gaat tegelijkertijd ‘gewoon’ verder……

Lees verder

Emoties lastig of noodzakelijk?

Als een kind boos wordt, willen we de boosheid temperen.
Als een kind verdrietig is, willen we hem of haar troosten.
Als een kind (over)enthousiast is, willen we dit afremmen.
Als een kind teleurgesteld is.
…..

Lees verder

Hooggevoeligheid en boosheid

Hoogggevoelige kinderen zijn extra gevoelig voor de energieën om hen heen. Ze voelen veel sfeer aan, zoals spanning of verdriet en kunnen daardoor sneller overprikkeld raken…..

Lees verder

Beelddenken


Beelddenkers – denken in beelden
Taaldenkers – denken in woorden

En hoe herken je dit?

Lees verder

Elk kind is anders, elk kind is uniek

Mensen vragen mij wel eens wat ik het leukste vind aan mijn werk.
“Het werken met kinderen”, is dan mijn antwoord.
Waarom? Vanwege de ongedwongenheid, spontaniteit en verscheidenheid.
Ieder kind is anders, ieder kind is uniek.
….

Lees verder

Faalangst in relatie tot de maatschappij

 “Ontstaat faalangst doordat het kind van zichzelf verwacht bepaalde prestaties te leveren, komt het door hoge verwachtingen die ouders aan hun kind stellen of komt het juist door de maatschappij waarin we leven?”

Lees verder